جزیره پری ها

جزیره پری ها

جزیره پری ها

جزیره پری ها

رازهای داشتن عمر طولانی

جدیدترین مطالعات دانشمندان نشان می دهد تمام انسان ها با بهره گیری از الگوی صحیح غذایی ، ورزش منظم و پیوسته و دوری از استرس در تمام زندگی فرد حتی می توانند بیشتر از صد سال هم عمر کنند.
پرخوری و دریافت بیش از حد بدن به کالری باعث کاهش طول عمر می شود و حتی می تواند عمر افراد را تا 20 سال کاهش دهد.
بررسی ها نشان می دهند افرادی که به دنبال پول هستند و سعی می کنند تا در زندگی خود سرمایه گذاری کنند و کمتر پول خرج کنند کم تر عمر می کنند و هم چنین افرادی که دوستی و ارتباطات عمیق و گسترده ای دارند نزدیک 5 سال بیشتر از افراد گریز و گوشه گیر عمر می کنند.
حس خوشبختی، تحرک،‌ نرمش های روزانه، نوشیدن آب به ویژه در صبحگاه و افرادی که زیاد از میوه و سبزیجات مصرف می کنند عمر طولانی تری دارند.
گفتنی است رژیم غذایی سالم و دوری از روغن به ویژه غذاهای فست فودی کمک می کند تا بر پیری غلبه کنید و روند آن را در زندگی خود کندتر کنید و بدون مصرف هرگونه لوازم آرایشی یا کرم ها می توانید صورتی جوان و شاداب داشته باشید.

چرا جوان ها یکباره منزوی می شوند


در شرایط عادی بسیار دیده شده جوانانی که به مرحله رشد می رسند یکباره خود را از مصاحبت والدین و بزرگترها کنار کشیده و عزلت و تنهایی بر می گزینند ؛ درست مثل کرم ابریشمی که در نهایت صبر و حوصله و آرامش به دور خود تار می تند تا به پروانه ای تبدیل شده و به پرواز در آید.
خیلی از پدر و مادرها متوجه این موقعیت و ضرورت رشد فرزندان خود نشده غالباً با دلسوزی های بسیار و پرسش های مکرر و سؤالاتی مثل: چه شده، چه اتفاقی افتاده، چرا این قدر ساکتی، چرا حرف نمی زنی ؟ (که البته بیشتر جنبه خیر خواهانه دارد ) آرامش و امنیت روحی جوانان را برهم می زنند.  گاهی هم با عکس العمل های تلخی از طرف جوان خود روبرو می شوند که در نهایت منجر به تشکیل یک حلقه معیوب درروند ارتباط خانواده و فرزندان می شود.  در این قبیل مواقع گاهی فرصتی پیش می آید که بزرگترها می توانند با دخالت های حساب شده وارد معرکه شده و از بحران روحی جوانان بکاهند.
دوران شگفت انگیز
واقعیت این است که این دوران یکی از شگفت انگیزترین و توفانی ترین دوره های حیات جوان است. جوان در این دوره شکافی عمیق و پرتگاهی ناپیدا در درون خود احساس می کند ؛ یعنی از یک طرف آرامش و بی خبری دوران کودکی را پشت سر گذاشته و از طرفی هنوز به اعتماد به نفس کامل و استحکام روحی لازم نرسیده است . یک روز رفتار و حرکات بچگانه دارد و از هر مسئولیتی شانه خالی می کند و روزی دیگر آن چنان احساس بزرگی می کند که می خواهد دنیا را اصلاح کند. دراین حال گاهی ساعت ها به سکوت و انزوا پناه می برد  و گاهی به اجتماعات شلوغ و پر سر و صدا روی می آورد طوری که حتی بلندترین صدای موسیقی هم او را راضی و ارضائش نمی کند.  یا گاهی وجود خود را متزلزل و در آستانه ویرانی می بیند و گاهی خود را متکبر و از خود راضی نشان می دهد تا نشانه های عدم ثبات و تزلزل درونی خود را بپوشاند. 
 
ادامه مطلب ...

عادت های بدی که باید ترک کنیم

1 -  هیچکس عقل کل نیست
در این جهان و بین مخلوقات خداوند، از شما بهتر نیز وجود دارد. بعضی از ما تصور می کنیم خدا فقط ما را با نهایت درایت و تفکر آفریده است. نشانه دانایی؛ اقرار به نادانی و ناتوانی در برابر دانش حقیقی کائنات است. در بارگاه حضرت عشق، آنها که ندانستند، به نادانی خویش اعتراف کردند اما شیطان که فرشته مغرور خداوند بود به تصور دانایی خویش، جاهلانه عمل کرد.

2 -  با یک بار دیدن یک نفر، قضاوت نکنیم
یکی از کارهای زشتی که معمولاً ما انجام می دهیم، قضاوت غیر عادلانه درباره افرادی است که شاید فقط یک بار آنها را دیده باشیم! این نهایت ظلم در حق شخصی است که نمی شناسیمش. آن قدر مطمئن قضاوت می کنیم و به شایعات دامن می زنیم! هیچ اشکالی ندارد که در اظهارنظرهایمان درباره سایرین، عجله نکنیم و برای حرمت و آبروی افراد احترام قائل شویم.

3 -  کارشناس چند رشته نباشیم
یک اتفاق زشت در کشور ما خود متخصص انگاری خودمان در زمینه های مختلف است. راستی چرا در بیست موضوع متعدد، یک نفر ثابت احساس می کند که خبره است؟ شاید این نیز شهامت بخواهد که وقتی فردی در موضوعی از ما سوالی پرسید، به او بگوییم که «نمی دانم، بلد نیستم، نیاز به تحقیق و مطالعه دارم».
  ادامه مطلب ...

تنهایی مرگبار است

میگن تنهایی مرگبار هست ... اما آیا نبودن یک همدل کنار ما باعث تنهایی ما میشه ؟ پس خدا چیه ؟ هیچوقت خدا رو از یاد نبریم


انگار تنها در یک جزیره ام

انگار در یک جزیره ام ! و هرچه برای ادامه زندگی ام ضروریست در یک جزیره ای دیگر ، و دست یافتن به آنها بسیار سخت و ریسک بار ، مانده ام چه کنم آرزو یا عمل !